Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze
Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje
się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa
gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu
kompetencjami pracowników oraz public relations. Jest on także kierownikiem
programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH, jeden z dwóch najlepszych programów
MBA w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według rankingu Eduniversal
z 2015 roku) oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i
Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.
Rafał Mrówka działa także
aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ok. 20 lat doświadczenia w
prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej
IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej
pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella
Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel
Consulting, ITO - United Change Company. Realizował
projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft,
Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator
Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit. Specjalizuje się
badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach
wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji
menedżerów oraz budowaniem wizerunku organizacji, osób, produktów.
Curriculum
Vitae
WYKSZTAŁCENIE
2014
|
doktor habilitowany nauk
ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie, Kolegium Zarządzania i Finansów
SGH, rozprawa habilitacyjna: „Organizacja hiperarchiczna
– czynniki kreujące, geneza modelu, zarządzanie” (Oficyna Wydawnicza SGH,
Warszawa 2013) – nowe trendy w zarządzaniu, nowe modele biznesowe oparte o
wykorzystanie podejścia open source
|
2004
|
doktor nauk ekonomicznych,
specjalność: zarządzanie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, praca
doktorska pt.: „Przywództwo w organizacjach na przykładzie koncernów
międzynarodowych”
|
1995 – 2000
|
absolwent Uniwersytetu Warszawskiego,
Wydział Zarządzania, zarządzanie gospodarcze, mgr, praca dyplomowa nt.
badań satysfakcji pracowników w organizacjach gospodarczych
|
1993 – 1998
|
absolwent Politechniki Warszawskiej,
Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, informatyka, mgr inż., praca
dyplomowa nt. wykorzystania zbiorczych baz danych i systemów wspierających
podejmowanie decyzji w zarządzaniu organizacjami gospodarczymi
|
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
2000 –
|
adiunkt (do 2005 roku asystent) w Katedrze
Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, specjalizacja:
przywództwo gospodarcze, organizacje hiperarchiczne,
badania satysfakcji i zaangażowania pracowników, badania kultury
organizacyjnej, rozwój kompetencji menedżerskich, PR. Liczne publikacje
naukowe w wyżej wymienionych dziedzinach, zajęcia akademickie (ok. 300
studentów rocznie) oraz liczne szkolenia dla firm.
|
2013 –
|
kierownik programu MBA-SGH – jeden z
dwóch najlepszych programów MBA w Polsce w rankingu Wprost z 2013 roku; drugi
najlepszy program Executive MBA Europy
Środkowo-Wschodniej w rankingu Eduniversal 2013.
|
2005 –
|
twórca, kierownik i wykładowca
Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w
Firmach w SGH w Warszawie. Zakończone sukcesem 10 edycji studiów, kolejne w
trakcie realizacji.
|
1999 –
|
konsultant licznych projektów
biznesowych z zakresu HR, zarządzania strategicznego, komunikacji,
promocji, rozwoju personalnego. Projekty
m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra
Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin,
Cersanit.
|
2007 –
|
partner firmy doradczo-szkoleniowej
IMMOQEE sp. z o.o. (doradztwo i szkolenia z zakresu: strategicznego HR,
komunikacji, PR, rozwoju kompetencji menedżerskich). Lider dużych projektów
doradczych.
|
1998 – 2012
|
partner firmy
szkoleniowo-konsultingowej POLCAM Consulting (szkolenia i doradztwo z
zakresu: komunikacji, PR, kontaktów z mediami). Trener podczas ww. szkoleń,
zrealizowane duże projekty kampanijne.
|
2001 –
|
konsultant BIGRAM Personnel Consulting (firma doradztwa personalnego) ds.
human resources,
konsultant wiodący ds. badań satysfakcji i zaangażowania pracowników.
Liczne samodzielne projekty badawcze. Autor licznych narzędzi służących do
oceny kompetencji pracowników. Trener Akademii Asesora.
|
2001 –
|
wykładowca akademicki, zajęcia na
uczelniach państwowych (m.in. Uniwersytet Warszawski) i prywatnych, studia
dzienne zaoczne i podyplomowe – zarządzanie, HR, PR.
|
2002 –
|
trener m.in. w firmach Migut Media,
AG Adesso, Infor,
Wolters Kluwer Polska – szkolenia nt. przygotowywania eventów, kontaktów z
mediami, wystąpień publicznych, zarządzania produktem, przygotowania planu
marketingowego, zarządzania projektem.
|
2003 – 2007
|
trener i konsultant w austriackiej
firmie ITO – United Change Companies;
assessment centers,
szkolenia z zakresu HR, sprzedaż, umiejętności personalne; Projekty m.in.
dla: Generali, Compensa, Citibank.
|
1999 – 2000
|
konsultant agendy ONZ – UNDP Umbrella Project ds. human resources, konsultant wiodący ds. badań satysfakcji
pracowników.
|
1998 – 1999
|
stażysta w Polsko–Japońskim Centrum
Zarządzania przy Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w
Warszawie
|
1997
|
stażysta w IBM Polska, dział
marketingowy
|
1995 – 1996
|
autor i koordynator projektu
promocji Szkoły dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych
|
1996 & 2000
|
współpracownik Instytutu Filozofii i
Socjologii Polskiej Akademii Nauk podczas realizacji badań nad polskimi
elitami politycznymi
|
1996 – 1999
|
trener podczas Szkoły dla Młodych
Liderów Społecznych i Politycznych prowadzonej przez prof. Zbigniewa A.
Pełczyńskiego z Oxford University
|
1996 – 1998
|
organizator, koordynator i
wykładowca podczas licznych warsztatów organizowanych m.in. przez
Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, Fundację
Eberta, FRDL, samorządy lokalne
|
SZKOLENIA SPECJALISTYCZNE I PUBLIKACJE
2014
|
Tel Aviv
University, Recanati Business School –
zagraniczne stypendium naukowe w ramach projektu dofinansowanego ze środków
UE „Młodzi projektują zarządzanie” – przygotowanie anglojęzycznego kursu
Value Based Management
|
2013
|
książka habilitacyjna „Organizacja hiperarchiczna – czynniki kreujące, geneza modelu,
zarządzanie” (Oficyna Wydawnicza SGH)
|
2010
|
autor książki „Przywództwo w
organizacjach. Analiza najlepszych praktyk” (Wydawnictwo Wolters Kluwer
Polska)
|
2001 i 2004
|
współautor książek „Kampania
wyborcza – strategia, taktyka, komunikacja” (Wydawnictwo Sejmowe) oraz
„Komunikacja polityczna – jak wygrać wybory?” (LTW)
|
1998 –
|
publikacje i referaty podczas
konferencji naukowych na temat PR, komunikacji, nowoczesnego przywództwa w
organizacjach gospodarczych, przywództwa w firmach japońskich w Polsce, badań
satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz marketingu politycznego
|
2002
|
absolwent Vienna
Summer University organizowanego przez Wirtschaftsuniversität Wien – zarządzanie
międzykulturowe, zarządzanie
strategiczne
|
2001 – 2004
|
szkolenia na temat wykorzystania
japońskich metod zarządzania, Polsko-Japońskie Centrum Zarządzania, SGH
|
2000
|
szkolenie przygotowane przez
szwajcarską firmę SYSMAN specjalizującą się w projektach ISO i TQM na temat
badania satysfakcji pracowników i klientów
|
2000
|
członek delegacji młodych liderów
społecznych i politycznych do Stanów Zjednoczonych w ramach współpracy
między Stowarzyszeniem Szkoła Liderów i American Council
of Young Political Leaders
|
1997
|
szkolenie językowe dla młodych
liderów organizacji politycznych i społecznych w Irlandii pod patronatem
Rady Europy
|
1996
|
wizyta w USA na zaproszenie American
Jewish Committee,
nawiązanie współpracy między polskimi środowiskami młodzieżowymi i
społecznością Żydów amerykańskich
|
1996
|
obserwator wyborów lokalnych w Birmingham w Wielkiej Brytanii
|
1995 – 1997
|
szkolenia z zakresu public
relations, negocjacji, budowania zespołu, prowadzenia kampanii wyborczych
organizowane przez Szkołę dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych
|
1995
|
„Złoty dyplom” za wybitne
osiągnięcia II Szkoły dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych
|
rafal.mrowka@sgh.waw.pl
Więcej informacji na
stronie http://www.sgh.waw.pl/katedry/ktz/pracownicy/mrowka/
|